Home
MODELLEN
Accessoires
Hoe gebruiken ?
Matentabel
Info
Contact
BETALEN
Reacties - Feedback
Verkoopsvoorwaarden
 


 
Hoe gebruiken ?

Hoe RollerShoes ® Gebruiken ?

 

Beginnen :

 

1. Houd je vast aan een reling of steun. Hef het voorste gedeelte van je voet op en zoek je evenwichtspunt. probeer dit met één voet en daarna met beide voeten.
2. Begin met je beide voeten tesamen.
3. Stap voorwaarts (gewoonlijk met je zwakkere been, maar gewoon met wat het makkelijkst of natuurlijkst aanvoelt) en balanceer op het hielgedeelte. kantel gelijktijdig op beide wielen. Breng uw gewicht snel en even naar voor en breng uzelf dan weer in een meer comfortabele positie. Het vraagt ongeveer 20 minuten, soms meer, maar geef in geen geval op. Het is als leren fietsen !


De afzetvoet, of het sterkste been blijft het beste achteraan. Zoek om te beginnen een bepaalde steun en kies een gladde vloer, in de hall bijvoorbeeld. Buig naar voor en nooit naar achter. Trek u voort aan de steun met uw handen, met alle tenen omhoog, de voeten diagonaal houdend. Men kan ook de achterste voet op de schoen vooraan zetten. Mocht u ooit voelen dat u uw evenwicht verliest, zet onmiddellijk beide voeten plat op de grond. Herhaal zo vaak als nodig is tot u uw evenwicht vindt.

 

Hoe 'Rollen' ?

 

Terwijl het voorste been balanceert op de hiel, gebruik je het andere been om je lichaam voort te duwen, dan hef je vlug je tenen omhoog en balanceert op de hiel.

 

Hoe remmen ?

 

Om te vertragen volstaat het de hiel van de schoen op de grond te zetten, door de tenen nog hoger te brengen. Om te remmen, breng de hele zool op de grond, de tenen op de grond.


Nuttige Tips :

 

Rol nooit op kiezelige, oneffen of natte grond

Wees er altijd op voorbereid om verder te wandelen of lopen als u remt om een hindernis te ontwijken

 

Hoe het wieltje aanbrengen ?

 

Draai de schoen om en houd hem in beide handen tegen u. Leg het wieltje in de juiste positie boven de inkepingen. Druk het wieltje er in met uw duimen op de staafjes langs beide zijden van het wiel, zo dicht mogelijk bij de middenas.

niet te hard drukken, dit is niet nodig.

Kijk na of het wiel goed zit door het eens te doen ronddraaien. Doe een laatste controle door met de schoen zelf twee of drie keer op de grond te stappen.

 

Draag bij het gebruik van RollerShoes altijd bescherming :

•een helm
•bescherming voor de knieën
•bescherming voor de ellebogen
•bescherming voor de polsen